Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

“ΜΑΥΡΟ ΧΑΛΙ” ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου South East Neighbourhood SafeRoutes (SENSOR), συντονιστής του οποίου είναι η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Make Roads Safe Hellas, ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα η επιθεώρηση και αξιολόγηση 3.600 χλμ του Εθνικού και Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας, ανάμεσα σε αυτό και ο οδικός άξονας βόρειας - νότιας Εύβοιας.

Η αξιολόγηση έγινε με την εφαρμογή της διεθνώς αναγνωρισμένης μεθοδολογίας iRAP, η οποία έχει εφαρμοστεί σε περισσότερες από 90 χώρες παγκοσμίως για την ανάλυση πλέον των 650.000 χλμ οδών.

Η εφαρμογή της μεθοδολογίας για την επιθεώρηση και αξιολόγηση του οδικού δικτύου της Ελλάδας πραγματοποιείται από την εταιρία Συγκοινωνιακές Λύσεις σε συνεργασία με την Ισπανική Εταιρία RACC.

Για την εκπόνηση των εργασιών που είχαν αναλάβει, βρέθηκαν στην Ιστιαία, όπου και παραχώρησαν αποκλειστική συνέντευξη στο Ιστιαία News (δείτε ΕΔΩ), οι κ.κ. Στέλιος Ευσταθιάδης και Μανώλης Ανδρουλιδάκης, της εταιρίας Συγκοινωνιακές Λύσεις με ειδικά εξοπλισμένο όχημα για τη συλλογή των αναγκαίων πληροφοριών, εφοδιασμένο με ειδικές κάμερες, δέκτες GPS, λεπτομερή συστήματα καταγραφής, κλπ.

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Οδική Ασφάλεια Υποδομών» που διοργάνωσε η Make Roads Safe Hellas στην Αθήνα.

Τα αποτελέσματα για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι απογοητευτικά, σύμφωνα με τον χάρτη και το δελτίο που ακολουθούν…


Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε η Ημερίδα «Οδική Ασφάλεια Υποδομών» που διοργάνωσε την Πέμπτη 20-11-2014 η Make Roads Safe Hellas στην Αθήνα. Η προσέλευση πάνω από 100 στελεχών δημόσιων υπηρεσιών, ιδιωτικών οργανισμών, μελετητών και εμπειρογνωμόνων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, φανερώνει την ανησυχία της κοινωνίας για την σύγχρονη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων. 
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, παρέστη και απεύθυνε χαιρετισμό στην Ημερίδα. Κατά την ομιλία του, ο κ. Υφυπουργός αφού χαιρέτησε τις  πρωτοβουλίες  της MAKE ROADS SAFE HELLAS, οι οποίες μπορούν να συνεισφέρουν με τις καλές πρακτικές και τα εργαλεία από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, στην εθνική προσπάθεια για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, τόνισε τη σημασία που δίνει το Υπουργείο στην ανάπτυξη των υποδομών που εξασφαλίζουν την ασφάλεια προς τους χρήστες και δημιουργούν ένα συγχωρητικό περιβάλλον, όπως επιβάλλει η σύγχρονη Ολιστική Προσέγγιση για την Οδική Ασφάλεια. Επίσης, ο κ. Υφυπουργός αναφέρθηκε στις δράσεις του Υπουργείου στον Τομέα της Οδικής Ασφάλειας και ιδιαίτερα στην πρόθεση του Υπουργείου οι έλεγχοι να επεκταθούν σε όλα τα νέα έργα της υποδομής και όχι μόνο σε αυτά που εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. 
Ο συντονιστής του έργου Δρ. Ε. Μπέλλος και ο κ. Σ. Ευσταθιάδης, Συγκοινωνιολόγος ανέφεραν "το έργο SENSOR και η Make Roads Safe Hellas μετά από επιθεωρήσεις με ειδικά εξοπλισμένο και πιστοποιημένο όχημα, προσέφεραν μια εμπεριστατωμένη μελέτη για την κατάταξη των οδών από πλευράς οδικής ασφάλειας για 3.600 χλμ. του βασικού Οδικού Δικτύου και την κατηγοριοποίησή του με βάση το Σύστημα των Αστεριών. Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που αξιολογείται η ασφάλεια των υποδομών στη βάση των διεθνών πρωτοκόλλων iRAP. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 54% του μήκους των οδών που επιθεωρήθηκαν προσφέρει την ελάχιστη ασφάλεια στους οδηγούς οχημάτων (1 ή 2 αστέρια με μέγιστο τα πέντε) και το 45% κατατάσσεσαι στην κατηγορία των 3 αστεριών. Το μεγαλύτερο μέρος των κλειστών αυτοκινητόδρομων αξιολογήθηκε με 3, 4 ή 5 αστέρια. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις που προτείνουμε μπορούν, αν υλοποιηθούν στο σύνολό τους, να αποσοβήσουν περισσότερους από 26.000 θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε βάθος 20ετίας". Ο κ. S. Lawson, εκτελεστικός Διευθυντής της EuroRAP παρουσίασε την υλοποίηση της συγκεκριμένης μεθοδολογίας σε 80 χώρες παγκοσμίως και την υιοθέτησή της από Κυβερνήσεις και Διεθνείς Οργανισμούς, όπως η Ολλανδία, Μεγ. Βρετανία, Αυστραλία, Ηνωμένα Έθνη, Παγκόσμια Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.α. Τόνισε ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης πραγματοποιούνται περιοδικές επιθεωρήσεις και αξιολογήσεις οδών με χρήση της μεθοδολογίας αυτής, εφαρμόζοντας την Κοινοτική Οδηγία 2008/96.   
Στη ημερίδα συνεισέφεραν σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο κ. David Ward, Executive Secretary of the Commission of Global Road Safety δήλωσε “η ολοκλήρωση της αξιολόγησης της βασικής οδικής υποδομής στην Ελλάδα είναι μια τεράστια πρόοδος για την οδική ασφάλεια. Αυτού του τύπου οι ενέργειες υποστηρίζουν ουσιαστικά το Στρατηγικό Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών”. 
Εκπρόσωποι από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και την Εγνατία Οδό ΑΕ παρουσίασαν το πλαίσιο της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 96/2008 και τις μεγάλης έκτασης μελέτες που υλοποιούνται για τη βελτίωση του οδικού δικτύου. Το ΕΜΠ και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων παρουσίασαν τις ουσιαστικές προτάσεις τους για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος. Τέλος ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεισφορά των εκπροσώπων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας που αναφέρθηκαν στη μεγάλη καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλουν για την προστασία των οδηγών.