Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2015

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ (;)

Καταλήψεις στα σχολεία όλης της χώρας  διοργανώνουν διαδικτυακά οι μαθητές και την φετινή σχολική χρονιά, σύμφωνα με δημόσιες προσκλήσεις σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

«7 Δεκέμβρη, κατάληψη σε όλα τα σχολεία» είναι ο τίτλος της πρόσκλησης στο Facebook που ήδη έχει φθάσει σε 10.000 αποδέκτες με 3.600 από αυτούς να λένε ΝΑΙ και 6.100 να δείχνουν ενδιαφέρον, ως αυτή την στιγμή (δείτε ΕΔΩ). Η πρόσκληση κάνει λόγο για 2ημερη κατάληψη, από το πρωί της Δευτέρας 7 Δεκεμβρίου ως το μεσημέρι της Τρίτης 8 Δεκεμβρίου 2015.

Παράλληλα, διοργανώνονται μαθητικές πορείες για την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015 σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα στο Facebook «Πανελλήνιο Μαθητικό Κίνημα, κάνουμε καλύτερη την παιδεία».

“Τη Πέμπτη όλοι οι μαθητές θα αγωνιστούμε μαζί με τους καθηγητές και τους γονείς μας για ένα σχολείο που μας αξίζει!” διαβάζουμε σε δημοσίευμα της ίδιας σελίδας (δείτε ΕΔΩ).

Με τον ίδιο τρόπο -μέσω διαδικτύου- είχε διοργανωθεί και η περσινή κατάληψη που ξεκίνησε στις 3 Νοεμβρίου 2014 με την συμμετοχή πολλών σχολικών συγκροτημάτων από όλη την χώρα.

«Πανελλήνια Κατάληψη, όχι στο νέο σύστημα» ήταν ο τίτλος της δημόσιας πρόσκλησης στο Facebook (δείτε ΕΔΩ) που έφθασε σε 191.000 αποδέκτες. Είχαν συμμετάσχει τα λύκεια και γυμνάσια του Δήμου Ιστιαίας Αιδηψού με ανάλογες κινητοποιήσεις, όπως μαθητικές πορείες και καταλήψεις σχολείων.

Από την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015 έχουν δημοσιευτεί δημόσια στην σελίδα «Πανελλήνιο Μαθητικό Κίνημα - κάνουμε καλύτερη τη παιδεία» στο Facebook, τα αιτήματα -που συνεχώς τροποποιούνται- καθώς και οι τρόποι διεκδίκησης τους.

“Στο παρακάτω κείμενο βρίσκονται οι θέσεις της προσπάθειας μας οι οποίες δεν έχουν πάρει τελική μορφή και θα αναδιαμορφωθούν μέσα από συζητήσεις στη σελίδα αυτή αλλά και σε συγκεντρώσεις, καταλήψεις και όχι μόνο” διαβάζουμε στην ίδια σελίδα.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ
1. Αύξηση χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών (ιδιαίτερα στην επαρχία) και να προωθηθούν τα συμφέροντα των κατωτέρων στρωμάτων καθώς και να πλήξουμε την παραπαιδεία. 
2. Πλήρης επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας για ενίσχυση των μαθητών και ιδιαίτερα των κατώτερων στρωμάτων και αντιμετώπιση της παραπαιδείας. 
3.Δωρεάν μετακίνηση για όλους τους μαθητές από τον τόπο κατοικίας τους στο σχολείο.
4. Έναρξη συζήτησης για κατάργηση των πανελλαδικών σε συνεργασία με το υπουργείο, και αντικατάσταση τους με ένα νέο πιο δίκαιο και λιγότερο ψυχοφθόρο για τους μαθητές. Απαραίτητη είναι η πλήρης αποδέσμευση του λυκείου από τις πανελλαδικές! Για να μην είναι οι μαθητές σαν γουρούνια για σφαγή! Έτσι το σχολείο θα έχει ως κέντρο τον μαθητή!
5. Το βιβλίο των Αγγλικών να γίνει δωρεάν!
6. Για τα ΕΠΑΛ είναι απαραίτητη η πλήρης επαναφορά όλων των ειδικοτήτων! 
7. Πλήρης κατάργηση του ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ!
8. Μείωση της διδακτέας ύλης κατά 25% ως 50 % ανάλογα το μάθημα. Είναι απαραίτητο, καθώς σε πολλά μαθήματα οι μαθητές αδυνατούν να ολοκληρώσουν την ύλη. Επίσης, το άγχος της ολοκλήρωσης της ύλης ωθεί τους καθηγητές να μην ενδιαφέρονται για την ουσιαστική αφομοίωση και κατανόηση της ύλης από το σύνολο των μαθητών. Επιπλέον, πρέπει να γίνει επισήμανση από το υπουργείο στους καθηγητές ότι έχουν την υποχρέωση να δουλεύουν με το σύνολο των μαθητών, και όχι μόνο με ορισμένους από αυτούς.
9. Κατάργηση ενδοσχολικών εξετάσεων γυμνασίου και λυκείου. Εφαρμογή συστήματος βαθμολόγησης αποκλειστικά μέσω τριμήνων και των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται μέσα σε αυτά: Προφορική συμμετοχή, γραπτές δοκιμασίες (διαγώνισμα, τεστ) ομαδικές εργασίες.
10. Θέσπιση Πειραματικής Περιόδου στην οποία οι μαθητές θα εφαρμόζουν στη πράξη τις γνώσεις τους στην καθημερινή ζωή έτσι ώστε να κατανοούν πως μαθήματα όπως η φυσική και η χημεία έχουν άμεση εφαρμογή στην καθημερινότητα.
11. Αντικατάσταση των τωρινών βιβλίων με βιβλία που να προωθούν την ουσιαστική γνώση και όχι τη αποστήθιση. Τα νέα βιβλία δεν πρέπει να είναι πυκνογραμμένα, (όπως συμβαίνει με το βιβλίο της βιολογίας της Α’ λυκείου) να έχουν απλή και λυτή διατύπωση, ώστε να γίνονται κατανοητά σε όλους τους μαθητές.
12. Τα διαγωνίσματα να μην βασίζονται στην αποστήθιση. Αντιθέτως, με τις γραπτές δοκιμασίες αυτές να διαπιστώνεται η ουσιαστική κρίση και γνώση του.
13. Δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης με αποτέλεσμα τα παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες να μην έχουν ισάξια μεταχείριση από το εκπαιδευτικό σύστημα.

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
1. Θέσπιση ημερών πανελληνίας κατάληψης σε λύκεια και γυμνάσια (οργανωμένες καταλήψεις και όχι ιδιαίτερα συχνές γιατί σχολείο κλειστό ευνοεί τη παραπαιδεία)
2. Ημερίδες ενημέρωσης μαθητικής κοινότητας.
3. Διαρκείς συγκεντρώσεις και πορείες πανελληνίως.
4. Επαφή με το υπουργείο παιδείας ακόμα και συναντήσεις για την διεκδίκηση των αιτημάτων.
5. Συγκέντρωση υπογράφων μαθητών και καθηγητών από όλη την Ελλάδα στήριξης των αιτημάτων μας. 
6. Δημιουργία σελίδων στα social media για ενημέρωση μαθητών και πολιτών.