Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

ΠΕΡΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Λάβαμε και δημοσιεύουμε ως έχει, επιστολή του εν αποστρατεία Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής Τασούλα Αθανάσιου, η οποία έχει γνωστοποιηθεί προφορικά από τον ίδιο στην Δήμαρχο Ιστιαίας - Αιδηψού κα. Λίνα Ευσταθίου και στην Δημοτική Σύμβουλο της μειοψηφίας κα. Ουρανία Παπανδρέου. Η επιστολή του κ. Τασούλα αποτελεί συνέχεια της επιστολής του κ. Πετράκου (δείτε ΕΔΩ) σχετικά με την κατασκευή αεροδρομίου στην Β. Εύβοια:

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ «ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ»

    Η ιστορία όπως καταγράφεται από τους ιστορικούς, μαρτυρεί ότι μετά από μία περίοδο παρακμής, αναδίδει εφόσον επικρατεί η λογική και η σύνεση η ακμή και η άνθηση σε κάθε δυνατή κατεύθυνση.
    Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που από καθαρά τυχαία ή και χωρίς βλέψεις γεγονότα και έργα, πολλές φορές και πριν την παρακμή, με την πρωτοβουλία ολίγων να επέλθει με ραγδαίους ρυθμούς η ανάπτυξη ενός τόπου ή μιας ευρύτερης περιοχής.
   Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου άνθρωποι για ίδιον  όφελος κρατούν σε λήθαργο τον πληθυσμό με ότι αυτό συνεπάγεται.
   Πάντα και σε κάθε περίπτωση η κάθε μορφής υγιής ανάπτυξη είναι καλοδεχούμενη και τυγχάνει εκτίμησης από τον πληθυσμό.
   Προς το τέλος της δεκαετίας του χίλια εννιακόσια ενενήντα (1998) μέχρι και τις αρχές του δύο χιλιάδες (2001) υπηρέτησα στη Ν. Σκιάθο (Λιμενικό Σώμα).
    Εκ θέσεως, είχα επαφή και με εκπροσώπους (υψηλά στελέχη) ταξιδιωτικών γραφείων  εισερχόμενου τουρισμού «tour operator» που είχαν έδρα στη Σκιάθο και όχι μόνο.
    Σε σχετική ερώτησή μου για πολλοστή φορά: "Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται στους προορισμούς των τουριστών που αντιπροσωπεύεται, την Β. Εύβοια; (για  λόγους που αν και προσπάθησα να τους εμβαθύνω διαπίστωσα ότι γνώριζαν μετά λύπης μου περισσότερα από εμένα)."
    Την απάντηση που έλαβα από όλους  συνοπτικά και με λίγα λόγια σας την εκθέτω ως έχει:
«ΦΤΙΑΞΤΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΠΤΗΣΕΙΣ CHARTER ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΘΕΣΕΤΕ ΣΕ ΛΕΙTOYΡΓΊΑ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΙΚΑ.ΛΙΜΑΝΙΑ ΔΡΟΜΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΘΑ ΓΙΓΑΝΤΟΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΟΜΟΡΩΝ ΝΟΜΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΥΘΟΥΝ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΕ.ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ:Ο ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΕ ΜΙΣΗ Η’ ΜΙΑ ΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ, ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ»
    Ορμώμενος από τα σοφά τους λόγια και ερχόμενος σε επαφή ανθρώπινη με φορείς του νησιού καθώς και με περιβαλλοντικές οργανώσεις ,όλοι μου άνοιξαν τα χαρτιά τους (διότι είχα αποτρέψει την κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου πλησίον του αεροδρομίου καθόσον ουδείς είχε προβλέψει τις δυσάρεστες και ολέθριες συνέπειες που θα είχε ο τουρισμός στη νήσο και στην Ελλάδα από την πτώση αεροσκάφους συνέπεια πετάγματος γλάρων) και σχετικά για το θέμα των υδροβιότοπων που τους έθεσα μου απάντησαν ότι η μετανάστευση των πουλιών δεν γίνεται την θερινή περίοδο κ.α…
   Από το έτος 1998 αν θυμάμαι καλά, συμμετείχα ως ένα από τα ιδρυτικά μέλη της αερολέσχης Ιστιαίας που την περίοδο  εκείνη προσπαθούσε να αδειοδοτηθεί   και να της βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για την δράση της. Συνδυάζοντας τα όσα παραπάνω σας εξέθεσα και γνωρίζοντας πολύ καλά την περιοχή ήρθα σε άμεση επαφή με πολιτικά πρόσωπα οι οποίοι κατείχαν υψηλές θέσεις στην πολιτική σκηνή της πατρίδας μας και τους προέτρεψα να προβούν στην κατασκευή και λειτουργία ενός μικρού αεροδρομίου όπως σε άλλα νησιά (Σκιάθος κ.λ.π.).
   Για λόγους που αν και γνωρίζω δεν δύναμαι να αποδείξω, πάντως όχι για κοινό όφελος, μου γνωστοποίησαν ότι κάνουν χρήση του νόμου που απαγορεύει την δημιουργία - κατασκευή άλλου αεροδρομίου όταν σε συγκεκριμένη απόσταση εξυπηρετείται η περιοχή από έτερο αεροδρόμιο (Ν. Αγχιάλου).
   Σε σχετική ερώτησή μου για κατάργηση  του εκτρώματος αυτού που περιορίζει και μάλλον καταστρέφει την ανάπτυξη μιας περιοχής διότι απευθείας και καθ’ όλο το 24ωρο συγκοινωνία με το F/B δεν υπήρχε και δεν υπάρχει μέχρι και σήμερα ,μου γνωστοποίησαν ότι  αυτός ο νόμος «μας καλύπτει». Τα συμπεράσματα δικά σας.